יום חמישי, 16 בספטמבר 2010

לבד (עם תינוק)

שבועיים עברו מתחילת שנת הלימודים, אמנם עם חגים, אבל בספירה הכללית עברו שבועיים. ימי ההסתגלות בגן קשים מאד (מזה קשים – סיוט!), תובל שגדל איתי בבית עד גיל שלוש נכנס בפעם הראשונה לגן ואם אגדיר זאת בעדינות, הוא ממש ממש לא אוהב את הרעיון הזה. לליריי יותר טוב (גם הוא נכנס לגן חדש השנה) אז הוא עוזר לו קצת אבל זה עדיין קשה מאד, לשניהם.

לי לעומת זאת הרבה יותר קל. פתאום הבקרים שלי התרוקנו, אין פה ילדון בן שלוש שדורש תשומת לב אינסופית. בימים הראשונים הייתי קצת בהלם מהריק שנוצר בבית, יחד עם התחושה שבכל רגע יכולים לקרוא לי מהגן להחזיר אותו הביתה (החלטנו על הסתגלות רכה) לא ממש התאפסתי על הלבד הזה – מסתבר שגם אני צריכה תקופת הסתגלות.

רגע, רגע, לא להתלהב, אני לא לבד, לבד! יש פה תינוק בן תשעה חודשים שזוחל בכל מקום ודוחף לפה כל חלק של פליימוביל שהוא מוצא על הרצפה. אבל לעומת שנה שעברה אני לבד! חברות יקרות, תינוק אחד בבית זה קלאב מד. מזה קלאב מד?! חופשה בקריביים :) וכשהוא ישן המוזה מתעוררת (אלא אם השכן בדיוק החליט לכסח את הדשא רבע שעה אחרי שהוא נרדם ואז יש אמא אחת מקללת ותינוק אחד בוכה).

בקיצור מה שאני מנסה להקדים ולומר זה שסוף סוף יש לי קצת זמן גם לעצמי אמנם במנות קצובות ומדודות להפליא (ונכון שבחמש שעות שהם בגן צריך גם לסדר קצת את הבית, לערוך קניות ואפילו לבשל צהריים) אבל אני לא קטנונית.

אז מה אפשר לעשות בבוקר שכזה?

אפשר לנסות לטפל קצת בגינה שנזנחה עצובה בשנה שחלפה (אמנם מדי פעם קניתי פרחים חדשים אבל לרוב שכחתי להשקות אותם, אופס). אתמול ביליתי חצי שעה נפלאה בגינה, השקתי, סדרתי, ובעיקר ניקיתי. שבוע הבא טיול למשתלה :)

  

אפשר אפילו לגזור בדים לערב תפירה עם חברה.

אפשר לאפות חטיפי גרנולה מתוקים ומקסימים מהמתכון הכ”כ מוצלח הזה (חמש דקות הכנה – מובטח!)

P1330831

אפשר לסיים הזמנות מיוחדות ללקוחות עם סבלנות אין קץ.

ואפשר כמובן להכין ארוחת בנטו מושקעת לחטיף של אחר הצהריים.

ורק עוד משהו קטן לסיום. בין יתר התגובות שקבלתי לגבי הארוחות האלו היו תגובות נפעמות מכמות הזמן המיותר שיש לי בבקרים להכנת קפסאות אוכל מושקעות לילדים. אז בנות, הרשו לי להרגיע אתכן, הבוקר שלי נראה בדיוק כמו שלכן :) עם הרבה ילדים, הרבה בלאגן, מעט מאד זמן ובעיקר מעט סבלנות. נראה לכן שאני מתעוררת לציוץ הציפורים, לובשת את הסינר ובצעדי ריקוד ושירה מכינה בנטו לארוחת הבוקר???? הלוואי! אבל בנתיים לא :) את הבנטו שלי אני מכינה כארוחות חטיף אחר הצהריים, או כארוחת עשר רגועה ביום שבת. ובוודאי ובוודאי לא עושה את זה בשיא הלחץ של התארגנות הבוקר.

אז אחרי שהבהרנו את הנקודה הזו, יאללה, לכו להכין בנטו משלכן, כי זה פשוט כיף!!!!

סופ”ש נפלא

וגמר חתימה טובה

אילאיל

35 תגובות:

  1. משעשע אותי שאת קוראת לזה ארוחת חטיף, הילדים שלי בני ה-13 אוכלים פחות מזה בארוחה עיקרית :-)
    מאחלת לך שהילדים יתרגלו מהר למצבם החדש ולך יהיה יותר ויותר זמן לעצמך כי עושה רושם שאת מנצלת אותו היטב!
    חתימה טובה.

    השבמחק
  2. איזה כייף שיש בוקר (כמעט) לבד...

    ההספק שלך נפלא. הבדים נראים משגעים. מה זה? עטיפת מחברת?

    והגרנולה...תרגום לעברית!!!

    תודה

    (:

    השבמחק
  3. אפשר להציע לך חברות?
    אני מזדהה עמוקות!!!
    אחרי החופש הגדול עם שלושה ילדים בבית, שניים התפזרו (חחחח איזה תיאור) למסגרות ונותרתי "רק" עם תינוק בן 9 חודשים בבית.
    אצלנו הלילות עדיין קשים ובבוקר אני סמרטוט משומש וסחוט.
    המוזה עדיין לא חזרה או החשק בכלל ליצור או לחשוב על משהו חדש.
    עובדת רק על הזמנות די בכוח.
    אין ספק שאני צריכה להתאפס על עצמי במהרה!
    כל הכבוד לך על החשק ועל האנרגיות!
    ואכן, מהבלוג נקרא כאילו את באמת קמה בבוקר לציוץ הציפורים ולובשת את הסינר האדום המנוקד חחחחח
    תתחילי לכתוב יותר תיאורי שגרה קשים כדי שנאמין ;-)

    השבמחק
  4. איזה הספק מבורך מותק - שרק ימשיך ככה (ואפילו יותר קל שיהיה..)-הולכת לבדוק אחורה מה הסיפור שלך עם בנטו (פיספסתי נראה לי המון)

    ואיזה כיף לראות שהצלחת בשימוש (-:

    נשיקות

    השבמחק
  5. מדהים שלטפל כמה שעות "רק" בתינוק אחד נשמע אצלך חגיגה :) אצלנו עוד קשה לדמיין בית עם יותר מהאחת שיש לנו.. כל הכבוד על ההספק ועל הסבלנות והאנרגיות לכל הדברים הנפלאים שאת עושה. גמר חתימה טובה גם לך!

    השבמחק
  6. איזה פוסט כייפי לקריאה... גם כיף שכיף לך, וגם זכינו בצילומים מקסימים והשראה על הדרך...
    מקווה שיוקל לתובל וליריי, ובוודאי גם לך!

    השבמחק
  7. הלו הלו מזה קלאב מד פה?
    טוב נו... אולי ככה זה באת אצלך :-))

    הבנטו נראה יאמי לחלוטין!!

    וההספקים.. טוב זה באמת אין עלייך
    :-)

    השבמחק
  8. פוסט קולח ומשעשע.
    הלוואי שאני הייתי יודעת לנצל את הזמן כל כך טוב כמוך, אבל ניראה לי שבשביל להספיק את מה שאת עשית בחמש שעות אני צריכה יממה.
    התגלות קלה וחתימה טובה
    (-:

    השבמחק
  9. אה... אז את לא מתעוררת לקול ציוץ הציפורים ומרקדת כל היום????
    אווווו.... הבנתי......
    את בטוחה....?
    בטוחה, בטוחה....?
    לא, כי מפה זה נראה כאילו יש לך 30 שעות ביממה. החיים יפים שם בכפר.

    הבנטו שלך נראים כל כך מושקעים וכייפים מאוד (להכנה וגם לאכילה) אבל אנחנו נמשיך עם מיטב הלהיטים של "פיתה עם פסטרמה", ונמשיך לחלום שפעם, מתישהו אולי נכין גם אנחנו כאלו.

    השבמחק
  10. אוי, כל כך הזדהיתי עם החוויות שלך, גם אני עם הקטנצ'יק בבית, לעוד שבועיים של פינוקים וחיבוקים, אחר כך כל אחד נפרד לדרכו.
    אפשר להספיק כל כך הרבה כשהם כבר מוכנים לעצום את העיניים, אבל עד שהם מוכנים....

    השבמחק
  11. אילאיל16.9.2010, 13:53

    דיייי!
    איזה כיף!
    אני יוצאת להחזיר את הילדים מהגן לכל התגובות הנפלאות שלכן - מחבקת חזרה.

    זיקוקית - תאמיני או לא, הם באמת אכלנים לא קטנים (הלוואי עלי לאכול כך ולהישאר כזו רזה)
    הדס- עטיפת מחברת? מה פתאום! זה יהיה נרתיק טיטולים לרותם. בד מהמם, הא?
    סגליות - להציע??? ברור שאסכים! האמת שגם הלילות אצלינו לא פשוטים, רותם מתעורר המון!!!! נדמה לו שהוא עדיין בן שבועיים :)
    יעל - הצלחת מדהימה! ומצטלמת נפלא.
    מור - תודה מותק וגמר חתימה טובה גם לכם.

    השבמחק
  12. אילאיל16.9.2010, 13:56

    יעל - אמן!
    הגר - דווקא את??? את שיודעת כמה בלאגן יש פה באמת כשכולם ביחד חחחח!
    כן מסתבר שהכל יחסי בחיים :)
    רחלי - הכל עניין של ניצול זמן (וכשאין זמן מנצלים אותו עד תום)
    מקופלת - וואלה? כבר עברו ארבעה חודשים???

    השבמחק
  13. אילאיל16.9.2010, 14:01

    תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  14. איך שאת לבד יש לך השראה? אני מתה רק להניח כמה דקות את הרגליים ולהתאושש...
    הספק מדהים , באמת מעניין יהיה לקרוא את סדר היום שלך...משום מה נראה לי שאת מן סופרוומן כזאת:-)

    השבמחק
  15. פוסט אופטימי ומעורר השראה
    איזה כיף!!!

    השבמחק
  16. אילאיל16.9.2010, 15:42

    עינת - מצחיק שאת אומרת את זה כי לפני חצי שעה רותם נרדם לשנ"צ, ואני נחתי על הספה בזמן שהגדולים מחריבים את הבית סביבי :)
    נילי - תודה!

    השבמחק
  17. איזה יופ פורה עם מלא הספקים..מקווה שימשיכו לך ימים כאלה!

    השבמחק
  18. הילה ל16.9.2010, 16:37

    איזה פוסט כיפי!
    התמונות מהממות - בעיקר הבד! משגע!
    והבנטו האלה... אני חייבת לבוא לאכול אצלך בהזדמנות ואת חייבת לקנות את המכשיר הזה שעושה צורות מביצים קשות, זה נראה לי תפור עלייך

    השבמחק
  19. מאוד נהנתי לקרוא את הפוסט.
    אהבתי מאוד את הבד שיש בו תווי נגינה.

    בהצלחה בגינה ובכלל.

    גמר חתימה טובה,
    ליאת

    השבמחק
  20. מאוד נהנתי לקרוא את הפוסט.
    אהבתי מאוד את הבד שיש בו תווי נגינה.

    בהצלחה בגינה ובכלל.

    גמר חתימה טובה,
    ליאת

    השבמחק
  21. אגב לארוחות האלה קוראים אובנטו (ולא בנטו) והנה כמה עובדות משעשעות
    # זה ארוחת ה- 10 של ילדים יפנים מגיל 3 עד 6
    # חייב להיות לפי מיטב המסורת האסטתית היפנית
    # את הארוחה חייב לסיים
    # אף אחד לא קם מהשולחן עד שכולם מסיימים לאכול
    # הארוחה חייבת להיות מרכיבים טריים בלבד
    # הארוחה חייבת להיות מעשה ידי האמא
    # הכנת אובנטו אורכת בין 20 ל 40 דק'

    אז בכל בוקר כשאני מתבכיינת על הארוחה שצריך להכין והסנדביצים שציריכים להיות מוכנים בזמן. אני אומרת ברוך שלא עשני אישה יפנית :)

    השבמחק
  22. אילאיל16.9.2010, 20:02

    michula - וואו! איזו אינפורמציה. כן, אני יודעת שביפנית מסורתית זה אובנטו, אבל בנטו הפך (כנראה) לסלנג ההמוכר בכל העולם. וכל העובדות המשעשעות האלו אכן יכולות להלחיץ, אם מחליטים לחיות לפי הכללים היפנים הנוקשים, כמו שאמרת "ברוך שלא עשני אשה יפנית" אצלינו נהנים מכל העולמות, המסורות, והמנהגים ועושים מהכל מישמש אחד גדול :)

    השבמחק
  23. אנונימי16.9.2010, 21:09

    מה שרציתי לרשום כבר נרשם על האמהות הנהדרת שלך ועל ההספק אדיר שלך ועל הצילומים היפיפיים שלך והבנטו המוצלח והפוטוגני שלך שמבטוחני בטעמו המשובח
    מאחלת לך עוד המון ימי כיף כאלו ואפילו רגועים עוד יותר
    חיפושולי SHOULYHZO1

    השבמחק
  24. פוסט מגניב :)

    מקווה שהגדולים יסתגלו מהר לשגרת הגן החדשה...

    ואיזה כיף לך שאת מצליחה ככה לנצל את הזמן הפנוי! (כרגע אני לא ממש מצליחה לדמיין איך זה שלהיות בבית עם תינוק אחד בן 9 חודשים זה כמו חופשה בקריביים... אבל אני אנסה לזכור זאת כשיגיע הרגע...)

    השבמחק
  25. יקירה... טוב אז לא קמה בשש בבוקר עם התרנגול של השכן? אז זהו שכנראה מה שכתבת על ניצול הזמן הוא נכון וגם על הגדרת הזמן כי אני כן קמה בשש ולעיתים לפיצי עוד קודם בפעם השלישית בלילה אבל איך שהוא גוררת את העייפות כל היום ולא מצליחה להכתיב משימות ולעמוד בהם!!! בקיצור כל הכבוד.

    השבמחק
  26. אילאיל17.9.2010, 2:14

    וטרינה - לשכן אין תרנגול אלא תרנגולת :) ומי צריך אותו שהתרנגול הפרטי שלי מעיר אותי כל בוקר בשש וחצי (עכשיו בשעון הקיץ בחמש וחצי פחחחח) וכן, גם אצלי נוא מתעורר כל שעתיים בלילה (הוא לא מבין שהוא כבר בן תשעה חודשים ואמור לישון לילה שלם). אבל מה לעשות שלעשות זה הכל בשבילי? אני פשוט חייבת את העשיה הזו והיא באה על חשבון הרבה דברים אחרים - בעיקר שינה :)

    השבמחק
  27. אילאיל היקרה,
    בזכות הפוסט שלך על בנטו, אני מתאמצת יותר בהכנת ארוחת הבוקר של הילדים. פרט לסנדביץ אני פתאום מוסיפה עוגיות, ירקות חתוכים, קרקרים ועוד הפתעות שמעלות להם חיוך על הפנים כל פעם שהם פותחים את קופסאת האוכל.
    אז....
    תודה!!!!!!!!!!!!!!!
    חתימה טובה!

    השבמחק
  28. אין מה לומר, "שיטת העז" תמיד עובדת.
    מקנאה בך על ניצול הזמן היעיל הזה.
    כשאני מקבלת סוף סוף כמה שעות לבד, בלי הילדים, מרוב בלבול והתלבטות מה לעשות קודם ומרוב התרגשות מהשקט יוצא בסוף שאני מספיקה מעט מאוד ....

    השבמחק
  29. אני נהנת לקרוא את הבלוג כל פעם :)

    שנה טובה ומתוקה
    חן

    השבמחק
  30. דפנלולה17.9.2010, 13:41

    חחח, הצחקת אותי מאוד עם ציוץ הציפורים, והסינר...
    ומסכימה עם מה שכתבו מעלי - אין כמו "שיטת העז". איך תרגישי כשגם הוא ילך לגן ?! (נגיד, עוד 3 שנים?)

    כבוד על ההספק, הבנטו של מקסים, כל פעם מחד. אני נפעמת מההשקעה ב - snacks האלו.

    השבמחק
  31. אילאיל17.9.2010, 14:24

    smileyr - העלת לי חיוך על השפתיים. כמה כיף ונעים לשמוע שהפוסטים שלי יכולים קצת להשפיע :) תודה לך!!!
    שרון רותם - עז? הייתי אומרת יותר פיל :)
    טושטוש - תודה רבה
    דפנלולה - כן, הא? ובאמת יש כאלו שעדיין לא מאמינים לי וחושבים שאני עדיין איזו סופר מאמא :)

    השבמחק
  32. איזה כיף שיש קצת זמן אה?
    בוקר רק עם תינוק עדיין נראה לי משימה קשה אבל כנראה שביחס לשלושה זה כלום! בהצלחה בהסתגלות לך ולהם...
    ותמשיכי ליצור דברים כל כך מקסימים!
    תהל טלאים

    השבמחק
  33. אנונימי18.9.2010, 13:51

    פעם ראשונה שאני נתקלת בבנטו. מקסים וכבש את ליבי. בזכותך הלכתי לקרוא באינטרנט וכבר הכנתי לבני ממה שהיה בבית. אשמח לפירוט ורעיונות מה אפשר לשים בכל קטגוריה, וכן אם לא קשה לך אשמח לתרגום של המתכון לחטיפי גרנולה, קצת הסתבכתי עם התרגום. תודה ענקית.כיף לקרוא אותך. עידית.

    השבמחק
  34. אילאיל18.9.2010, 20:54

    תהל- תודה מקסימה.
    עידית- אני אשמח לבקש רשות לתרגם את המתכון ולעלות לבלוג.

    השבמחק
  35. מעולם לא נתקלתי בבנטו.
    בזכות הפוסט הזה אני עכשיו אלך לחקור וכנראה שאכין את זה לילדים בקרוב...

    תודה רבה!

    השבמחק