יום שבת, 19 במאי 2012

ששש…. מצלמים פה

 

זה לא סוד שלאחרונה גיליתי מחדש את סוד הקסם שבצילום. כבר שנים אני מצלמת, בעיקר סתם כך להנאתי, אבל רק מעטים יודעים שזה בעצם מה שלמדתי כהתמחות בלימודיי לתואר ראשון בבית ברל. אז למה דווקא עכשיו אני מספרת לכם על זה? האמת, כי בחודשים האחרונים אני עוברת מין תקופת שינוי שכזו. הקוראים הוותיקים שלי בוודאי רואים את השינוי שחל בבלוג, מבלוג יצירה אינפורמטיבי למדי הוא משתנה ומתגבש למקום הפרטי שלי בו אני לומדת להכיר את השינויים הפנימיים שבי דרך המבט שלי החוצה, אליכם הקוראים.

 

השנה האחרונה היתה שנה עמוסה מאד מבחינתי. עמוסה מאד מההיבט הפיסי, אבל בעיקר מההיבט הנפשי. מתישהו במהלך השנה האחרונה יצאתי לקורס הקונדיטוריה הכל-כך מוצלח שהרחבתי עליו רבות פה. המטרה העיקרית היתה כמובן הנאה, בילוי, קצת ניקוי ראש מהעומס השבועי ואולי אפילו התמקצעות בתחום האפיה אליו כל-כך נמשכתי בשנתיים האחרונות.

קשה לי לשים את האצבע על הרגע שבו הבנתי שיש תחרות גבוהה בין הרצון שלי לאפות עוגות נהדרות ובין הצורך לצלם אותן צילומים מפתים. די מהר במהלך הקורס גיליתי להנאתי הגוברת שאני אופה פעמיים ואפילו שלוש פעמים בשבוע, ולא בכדי לאכול את המטעמים (אוקיי, בסדר, גם בשביל זה), אלא בעיקר בכדי לאתגר את עצמי עם צילום המטעמים. התחלתי לעלות לפייסבוק את התמונות, והתגובות כמובן לא איחרו להגיע ואיתן פירגון גדול.

לפני כמה שבועות פנתה אלי ליאת מהבלוג בלינג בלינג. היא הציעה לי לכתוב טור קבוע בנושא אוכל אצלה בבלוג. כמובן שהוחמאתי מאד, אבל יותר מכך הרגשתי שקיבלתי את התשובה לשאלה שניקרה בי בכל החודשים האחרונים, האם הכיוון שאני פונה אליו הוא נכון בשבילי.

(מתכון מעולה שכתבתי לניוקי ריקוטה – בלינג בלינג)

וזוכרים את השאלה הראשונה? זו ששאלתי את עצמי כל הדרך… מה אני מעדיפה בעצם? להיות האופה\מבשלת או להיות זו שמאחורי המצלמה? אז התשובה היא השניה. את האפיה והבישול אני אשאיר כאחד התחביבים החשובים בחיי, אבל צילום האוכל יהפוך לדרך החיים שלי.

אבל התשובה האמיתית היא שלא הייתי יכולה לגלות את זה מבלי לעבור את כל הדרך הארוכה של החיפוש וההתלבטות.  

שבוע נפלא,

אילאיל

41 תגובות:

  1. תמונות מדהימות ,בהצלחה...
    איאיל אבד לי המתכון של הפיצה המוצלחת ,יש אפשרות למתכון או שתפני אותי לקישור...
    תודה ושבת שלום

    השבמחק
    תשובות
    1. אילאיל22.5.2012, 10:35

      בוודאי,
      http://blingbling.co.il/?p=13779

      מחק
  2. את צלמת נפלאה
    ושיהיה לך הרבה בהצלחה

    השבמחק
  3. דברים מהלב נכנסים אל הלב..
    תהליך אמיץ ויפה
    הצלחה רבה
    בגילוי המקום שלך.
    אבא זיו

    השבמחק
  4. בהצלחה. זהו שילוב נהדר - לעסוק במשהו שאת כ"כ אוהבת ובנוסף התמקצעות כלשהי בתחביב.

    השבמחק
  5. מאז ומתמיד ראיתי בך צלמת מופלאה, וצילומי האוכל שלך הם בהחלט קפיצה נוספת וענקית של מדרגה. הם יפהפיים וייחודיים, ואני לגמרי מסכימה אתך על הבחירה בדרך החדשה, בהצלחה!

    השבמחק
  6. אילאיל הצילומים שלך מופלאים כולם וצילומי האוכל בפרט.
    בהצלחה בדרך שבחרת .
    את כל כך מוכשרת

    השבמחק
  7. מבחינתי כקוראת בבלוג, את מוכשרת כל כך בכל מה שעשית עד עכשיו ובאופן טבעי גם בצילומי האוכל. בהצלחה ובהנאה!

    השבמחק
  8. שיהיה בהצלחה - את נהנית מזה וזה עובר מסך בגדול

    השבמחק
  9. כמה כיף לעבור תהליך שכזה ולהבין כל כך ברור מה מתאים לך.
    רבת כשרונות שכמותך, כל תחום שתבחרי תצליחי בו, תבלטי ותהווי השראה.
    זה שמצאת לך גם תחום שאת אוהבת זה בונוס אדיר ואני בטוחה שיוביל למקומות נפלאים.
    בהצלחה ובהנאה :-)

    השבמחק
  10. איזה יופי.
    היה מרתק לראות את התהליך בבלוג שאני מנויה עליו כבר הרבה זמן.
    המון הצלחה, את ראויה לה

    השבמחק
  11. איזה כיף לעבור איתך את התהליך הזה!!!
    את מוכשרת בצילום בצורה שלא תיאמן. ואת אפילו לא צריכה מצלמה משוכללת כדי לעשות את זה! מספיק אייפון כדי לגרום לנו להשתוקק לעוד!
    המון הצלחה בדרך שבחרת ובינינו..בטוחה שיהיה הכי שווה !
    נשיקות

    השבמחק
  12. וואו! לבחור לצאת לדרך חדשה, דבר לא פשוט בכלל!
    אני מאחלת לך שהדרך החדשה תיטיב איתך, תגרום לך לתחושת סיפוק, חדוות יצירה, הנאה מכל רגע ורגע
    הצלחה ואושר!

    השבמחק
  13. איזה יופי! אין ספק שהניצנים כבר העידו על הכיוון, אין לי ספק בכשרון, יכולת ואמביציה שלך- שאי והצליחי!!

    השבמחק
  14. דפנלולה19.5.2012, 22:38

    בהצלחה. שמחה בשבילך. באמת.

    השבמחק
  15. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  16. מורן יוסף19.5.2012, 22:48

    אילאיל יקירה,יש לך ידי זהב וכל מה שאת נוגעת בו הופך ליופי בלתי נלאה,המשיכי במה שעושה לך טוב ואנחנו נמשיך להנות מזה :).

    השבמחק
  17. תענוג להיות חלק ממסע הגילוי שלך,
    בהצלחה (-:

    השבמחק
  18. אנונימי19.5.2012, 22:59

    את אכן מוכשרת מאוד בצילום. יש בתמונות שלך ניחוח חו"לי שלא רואים כמוהו הרבה בארץ, ועם זאת האווירה בהן מאוד ישראלית, במובן הטוב של המילה. המון הצלחה ותמשיכי לשתף פה, תענוג גדול לקרוא.

    השבמחק
  19. זה תמיד מרגש לשמוע על דרך שבסופה גילוי. מאוד שמחה בשבילך, הצילומים שלך נפלאים. בהצלחה.

    השבמחק
  20. אנונימי19.5.2012, 23:34

    בוביק, אני כ"כ שמחה ומתרגשת בשבילך!
    עקבתי בענין רב אחרי התהליך והשינוי וממש אפשר היה להריח אותו דרך הכתיבה שלך
    אני בטוחה שתעשי חייל גם בו!!!
    נשיקות
    הילה

    השבמחק
  21. אנונימי20.5.2012, 1:39

    הכי מרגש לעבור תהליך, לקבל תובנה. משמח ומעצים!
    מלאן הצלחה בדרך היפה שבחרת לך!
    נשיקות וחיבוקים
    אפרת, ילדיסקו

    השבמחק
  22. מקסים! את נהדרת והצילומים שלך פשוט מרגשים!!! תענוג!!! בטוחה שתיהיה כאן הצלחה ענקית!

    השבמחק
  23. אנונימי20.5.2012, 8:06

    אין לי ספק שתצליחי במה שאת בוחרת.. גם הצילומים שלך נראים מדהים ובטוחה שגם האוכל..
    בהצלחה בדרך החדשה שבחרת. ובטוחה שהאומץלהחליט יניב פירות..
    מחכה לכל פוסט שלך מכל סוג שהוא תודה על השיתוף
    ריבצוק

    השבמחק
  24. כייף לעקוב אחריך ביצירה, באפייה ובצילום. את צלמת מוכשרת מאוד (אני אפילו מכירה מקרוב עבודה שלך שקשורה לצילום עוד לפני עידן הבלוגים...) שיהיה המון המון בהצלחה.

    השבמחק
  25. אנונימי20.5.2012, 8:59

    המון הצלחה...זה נראה מקסים. כיף להגיע לשלב שבו כל ההתלבטויות מקבלות צורה והופכות למשהו שבטוחני שיביא הרבה אושר הנאה השלמה ושלמות בחיים....שאי ברכה בכל!!!
    ליטל

    השבמחק
  26. אילאיל יקרה, שיהיה המון בהצלחה בדרך החדשה!
    אני בטוחה שתצליחי, אין ספק שיש לך את זה בגדול!
    ההתמכרות לצילום היא קשה, אני חווה אותה יום יום ושעה שעה ומגלה שכל ההתנהלות שלי השתנתה כדי להתאים את עצמה לתחביב החדש :-)
    שיהיה רק כיף!

    השבמחק
  27. אין ספק שהכיוון שבחרת מתאים לך!!! הצילומים מעוררים הרבה רגש:) בהצלחה.

    השבמחק
  28. ואל תשכחי שיש אנשים שמוכנים תמיד, אבל תמיד, להתמודד עם המאכלים לאחר שצילמת אותם ואין לך שימוש בהם יותר (-;
    ב ה צ ל ח ה (:
    גיל מזור

    השבמחק
  29. איזה יופי שמצאת את עצמך :)
    אני כבר מזמן אמרתי לעצמי-היא צריכה להתחיל לצלם אוכל באופן מקצועי .
    אבל מה שאחרים חושבים זה לא תמיד מה שמתאים לך...

    השבמחק
  30. ועוד משהו-זה כל כך ברור איך העיסוק ביצירה משפיע על הצילומים שלך. מבחינת צרופי צבעים, קומפוזיציות וכאלה. אז באמת הכל מתחבר:)

    השבמחק
  31. את פשוט מצליחה לתפוס את הדברים הפשוטים ולהפוך אותם למהממים.

    השבמחק
  32. אני ממש שמחה שמצאת את עצמך- איזה כיף לך!!!
    אני נהנת מאוד מהצילומים ובטוחה שיש לך עתיד מזהיר

    השבמחק
  33. אפשר לשאול איפה עשית את קורס הקונדיטוריה? אני מחפשת עכשיו לימודים קולינרים ושמח לדעת.

    תודה (:

    השבמחק
    תשובות
    1. אילאיל22.5.2012, 10:34

      ביה"ס של אורן גירון "עושים בישול" בהרצליה

      מחק
    2. תודה (:

      מקווה גם למצוא את עצמי בקרוב.. תודה על השיתוף. את מעודדת אותי להמשיך ולחפש.

      מחק
  34. איזה כיף כשמגיעים להחלטות
    (אני עדיין כל שנה - נגיד עכשיו - שואלת את עצמי מה אני אעשה בשנה הבאה...)
    שיהיה בהצלחה, את בהחלט מוכשרת בתחום

    השבמחק
  35. נהדרת.
    הגיע הזמן.
    אני מאוד מאוד שמחה ששיתפת את כל העולם!

    השבמחק
  36. קואלה2227.5.2012, 0:01

    אילאיל,
    הייתי חייבת לכתוב לך עכשיו, אפילו שאני אחרי אירוח וגמורה מעייפות.
    אירחתי הערב את משפחתי ומשפחתו של בעלי. היה מלא אוכל מעולה כיאה לארוחת שבועות, אבל "מסמר הערב" היה ניוקי ריקוטה שהכנתי היום עפ"י המתכון המעולה שלך. כולם החמיאו בלי סוף וליקקו את האצבעות :-) המתכון ממש מוצלח, ואפילו עבודה לא נורא נורא קשה.
    בנוסף, קיבלתי כמה נקודות אצל חמותי שהיללה את הרוטב בלי סוף ;-)
    בקיצור- המון המון תודה על ההשקעה והשיתוף! מחכה למתכונים נוספים בעתיד :-)
    גלית

    השבמחק