יום חמישי, 8 באוגוסט 2013

וינטג’ פה וינטג’ שם…

היום יצא לי לצותת לשיחה משעשעת בשוק הפישפשים, זה הלך ככה:

הלקוח: “זה בכלל לא ישן ,זה ממש לא עתיק!”

המוכר: “בטח שזה ישן!”

הלקוח: “די! זה לא ישן בכלל, אני נותן לך גג חמש שקל על זה!”

המוכר: “אתה אומר לי שזה לא ישן? זה אצלי בדוכן כבר יותר משבוע, יותר ישן מזה יכול להיות? זה כבר ממש וינטג’!!!”

טוב, מודה שפתאום כשאני מעלה את זה על הכתב זה פחות משעשע, אבל באותו רגע נקרעתי מצחוק (או שאולי חוסר השינה והיקיצה בשעות הזויות להפליא מתחילים להשפיע עלי?!).

תמונה (42)

תמונה (bgk)

(מציאות מעולות מגראג’ סייל, עוד דרך מעולה וירוקה לרכוש ביגוד, הנעלה וריהוט בגרושים)

החיבה לוינטג’ לא חדשה בעולם העיצוב והאופנה. מאז ומתמיד היו כאלה שלבשו וינטג’, ריהטו וינטג’ ואכלו מכלי וינטג’. שווקי הפשפשים היו פה מאז ומתמיד, ופינוי תכולות בתים היו מאז ומעולם…

תמונה (12)

(קפה ילטה בשוק הפישפשים ביפו)

אבל בהחלט ניתן לומר בפה מלא שבשנים האחרונות האופנה הזו שהיתה שייכת למתי מעט, וחריגה יחסית בנוף הישראלי תפסה תאוצה רצינית (תאוצה זו מילה עדינה, הייתי אומרת הוריקן קל!)

תמונה (36)

(כך בדרך כלל נראים חבלי הכביסה שלי אחרי בוקר בשוק)

מה שהיה תחביב לאספנים משוגעים או פאשניסטות תל אביביות הפך במהרה לנחלת הכלל וכל המרבה הרי זה משובח! כמו פטריות אחרי הגשם צצות עוד ועוד חנויות וינטג’ כאלה ואחרות ברחבי הערים, העולם הוירטואלי או סתם כך כדוכנים בשווקים. יותר מזה… הרטרו קיבל תאוצה מטורפת ומכל עבר אפשר לראות עיצובים חדשים ברוח התקופות שעברו…

תמונה (44)

(את השמלה הירוקה שאני לובשת עיצבה Second Skin, Michal Ittah, מיכל מעצבת שמלות נהדרות מבדי וינטג’, לחלוטין לטעמי)   

אני זוכרת את עצמי בתור נערה ילידת חולון, מבלה את בקרי יום חמישי בשוק הפישפשים ביפו (היה לי תירוץ טוב להברזות שנקרא שעתיים ראשונות ביולוגיה). מפשפשת, נוברת ומלקטת ג’ינסים ישנים, חולצות מעניינות, תכשיטי כסף, וכלים מרגשים לקישוט החדר שלי (אז ממש לא הייתי בעניין של שמלות, זה הגיע רק בצבא, בעיקבות הבחילות הקשות מהמדים הירוקים ומהשירות שלי בכלל).

תמונה (41)

(לאחרונה, מושפעת לחלוטין מהבורדים המעלפים בפינטרסט, אני מוצאת את עצמי מוסיפה כל יום צמיד נוסף לאוסף הבלתי נגמר על היד שלי)

תמונה (39)

בשנים האחרונות אני לא צריכה תירוצים. שווקי פשפשים הפכו לביקור שבועי קבוע בחיפוש אחר פריטים מעניינים לעיצוב הבית, וכמובן בגדים לארון…

3תמונה

אני אוהבת את זה. אני אוהבת את העובדה שאופנת הוינטג’ הופכת לנחלת הכלל, שאנשים רואים בקניית יד שניה ווינטג’ משהו ערכי ולא רק משהו אופנתי. אני מברכת על ההתפתחות הנהדרת הזו בארץ, כן ירבו!

תמונה 7(1)

אז בנימה אופטימית זו אני רוצה לספר לכם שכבר כמה שבועות אני עומלת לסדר את כל הבלאגן בחדר הסטודיו שבביתי במושב משמרת, ולאט לאט הופכת אותו למסודר, מזמין, ופתוח לקהל הלקוחות הנפלא שלי.

תמונה (1)

תמונה (43)

rt

כבר הסופ”ש הזה אני מארגנת מכירה בייתית קטנה עם מבצעים גדולים!

20% הנחה על כל שמלות הקיץ

20% הנחה על כל כלי האמייל

יום שישי 9 לאוגוסט  9-14

יום שבת 10 לאוגוסט 10-16

מושב משמרת, רחוב הפרדס, בית שני מצד שמאל, חניה בשפע מול הדשא הגדול וצמוד לצרכניה (מרחק חצי דקה מהבית שלי).

אשמח מאד לראותכם,

אילאיל 

נ.ב

אם אתם עדיין לא חיבבתם את העמוד שלי “אילאיל זיו אספנית וינטג’”, אז כדאי לכם עכשיו, שם אני מעדכנת על בסיס (כמעט) יומיומי עם כל מה שחדש אצלי בסטודיו.

2 תגובות:

  1. צילומים מקסימים ::)) שבת שלום!

    השבמחק
  2. איזה חבל כביסה! תתחדשי.. הצבעוניות כובשת!

    השבמחק